Loading

FAQ

VEELGESTELDE VRAGEN
ONLINE WINKELEN

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, zodra je je bestelling succesvol hebt afgerond, ontvang je een bevestiging per e-mail. Dit bevat een overzicht van je bestelling, het factuur- en afleveradres, de geselecteerde aflevermethode en de gebruikte betaalmethode. Zodra de bestelling is verzonden, ontvang je ook de factuur.

Kan ik een online bestelling ook afhalen in jullie studio?
Ja, dit is mogelijk op afspraak.

Een artikel is uitverkocht, wat nu?
Al onze producten worden geproduceerd in beperkte oplages en sommige op bestelling. Wacht dus niet te lang met bestellen, vooral niet als de voorraad of beschikbaarheid laag is.

Kan ik iets buiten de collectie bestellen?
Heb je een idee dat niet in onze collectie zit? Stuur een email naar: info[at]kukka.nl. Probeer zo goed mogelijk te beschrijven, en eventueel met foto’s, wat je in gedachten hebt. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

BETALING

Op welke manieren kan ik betalen?
We accepteren de volgende betaalmethoden: iDEAL, creditcard, PayPal, Apple Pay en Bancontact via Mollie Payments.

Is mijn betaling veilig?
Absoluut. Je betaling en persoonlijke gegevens zijn volledig beschermd via een beveiligde verbinding (SSL – Secure Sockets Layer). Dit garandeert de vertrouwelijkheid van de informatie.

Zijn de prijzen inclusief btw?
Alle getoonde prijzen zijn inclusief btw. Binnen de EU wordt het Nederlandse btw-percentage toegepast. Voor zakelijke bestellingen binnen de EU wordt de btw verlegd.

Hoe werkt het als ik een vouchercode heb?
Je kunt de vouchercode toevoegen tijdens het bestelproces. De korting wordt dan automatisch afgetrokken van het aankoopbedrag voordat je betaalt.

VERZENDING EN LEVERING

Aan welke landen verkoopt/verzenden jullie?
Om de verzendkosten voor jou zo laag mogelijk te houden, verzenden we nu alleen binnen Nederland en naar Oostenrijk, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg en Polen. Als je een bestelling wilt plaatsen van buiten deze landen, neem dan contact met ons op via shop[at]kukka.nl.

Worden er verzendkosten in rekening gebracht?
Ja, de verzendkosten worden berekend bij het afrekenen. Gratis verzending wordt aangeboden op bestellingen vanaf € 50 binnen Nederland, en vanaf € 75 binnen de hierboven vermelde EU-landen.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?
We zijn een kleine studio, dus voor voorraadartikelen gebruiken we langzame verzending vanuit het oogpunt van duurzaamheid en tijdbeheer. Dit betekent dat we alle bestellingen verzamelen en op maandag en donderdag verzenden. Je ontvangt per e-mail een trackingnummer waarmee je de zending kunt volgen.

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
Wij leveren met PostNL, DHL of UPS.

Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Ja, tijdens het bestelproces kun je een ander afleveradres opgeven. Je kunt bijvoorbeeld een cadeau rechtstreeks naar die gelukkige persoon laten sturen.

RUILEN EN RETOURNEREN

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
We willen dat je helemaal blij bent met je aankoop, dus ruilen of retourneren is geen enkel probleem. Maar… pakketten heen en weer sturen is natuurlijk niet duurzaam. Dus twijfel je of heb je persoonlijk advies nodig? Stuur een e-mail naar shop[at]kukka.nl. We helpen je graag. Artikelen die op bestelling worden gemaakt, zoals de Chromarama tapijten, kunnen niet worden geruild of geretourneerd.

Retourneren kan als volgt:

  • Reden voor terugkeer
    Stuur een e-mail naar shop[at]kukka.nl om je retour aan te melden. Vermeld het bestelnummer, het artikel of de artikelen die je wilt retourneren en waarom je de bestelling wilt retourneren.
  • Beschadigd bij levering
    Is je bestelling niet heel aangekomen? Vermeld dit per e-mail en voeg een foto van het beschadigde artikel en de verpakking bij.
  • Retourtermijn
    Kukka heeft een retourtermijn van 14 dagen. Je hebt 14 dagen na ontvangst om je retourzending bij ons aan te melden. Na het registreren van je retour heb je nog 14 dagen om het product naar ons terug te sturen.
  • Retourkosten
    De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Vergeet niet om een verzendbewijs met trackinggegevens te vragen om te bewijzen dat je de bestelling hebt teruggestuurd.
  • Terugbetalingen
    Geretourneerde artikelen moeten in originele staat zijn. Zodra we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, ontvang je een bevestiging per e-mail. Als de bestelling zonder gebreken wordt geretourneerd, betalen we het aankoopbedrag binnen 10 dagen terug via dezelfde methode die je hebt gebruikt om te betalen.

Kan ik een artikel ruilen voor een ander product?
Dit is momenteel niet mogelijk voor online bestellingen. We raden je aan een nieuwe bestelling te plaatsen voor het andere artikel.

Kan ik een artikel ruilen of retourneren in jullie studio?
Ja, het is mogelijk om online bestellingen op afspraak te ruilen of te retourneren in onze studio.

Kan ik mijn geld terugkrijgen voor een online bestelling?
Ja, dat kan. Zodra we je retourzending in goede orde hebben ontvangen en verwerkt, wordt het aankoopbedrag binnen 10 dagen teruggestort via dezelfde methode waarmee je hebt betaald.

PRODUCTONDERHOUD

Ga voor de verzorgingsinstructies voor zijden sjaals en pochetten naar de productpagina.

Hoe kan ik mijn wandtapijt onderhouden?

  • Hang je wandtapijt zo snel mogelijk op (of leg het tijdelijk plat neer) om kreuken te voorkomen;
  • Het wandtapijt is een wandkleed en niet bedoeld als karpet. Het is niet bedoeld om op de vloer te plaatsen;
  • Gebruik de bovenste tunnel om je wandkleed op te hangen aan een roestvrijstalen stang (met poedercoating of verchroomd) of gebruik een gladde houten stang van een houtsoort die zo min mogelijk zuren of harsen afgeeft;
  • Als je wandkleed een beetje gekreukt is, gebruik dan een gewicht roede in de onderste tunnel zodat het kan uithangen. Plaatselijk zachtjes stomen met een kledingstomer kan ook helpen om kreuken glad te strijken, maar wees voorzichtig met stomen, er zijn verschillende garens gebruikt in het wandtapijt, elk met hun eigen krimpwaarde. Sommige garens krimpen meer dan andere door stomen en dit kan vervorming veroorzaken;
  • Reinig je wandtapijt voorzichtig met een zachte borstel om stof weg te vegen of stofzuig lichtjes met een zeer lage zuigkracht met behulp van een geschikt textiel stofzuigerhulpstuk. Of laat je wandtapijt professioneel reinigen bij een gespecialiseerde stomerij, zoals Stomerij de Waal in Den Haag;
  • Controleer (de achterkant van) je wandtapijt regelmatig op ongedierte, vooral textielmotten en tapijtkevers houden van stoffige stoffen en donkere plekken. Controleer ook op schimmelgroei bij sterk wisselende temperaturen en vochtigheid;
  • Bewaar of verzend je wandtapijt bij een verhuizing tijdelijk op de bijgeleverde papierrol. Lees dit artikel voor uitgebreid advies;
  • Bescherm tegen vuur, kleine kinderen en huisdieren.
VOOR BEDRIJVEN

Accepteren jullie zakelijke bestellingen op maat?
Zie je onze ontwerpen al in je hotel, kantoor, winkel of restaurant? De mogelijkheden zijn eindeloos! Stuur een e-mail naar info[at]kukka.nl en we plannen een gesprek om te bespreken wat Kukka voor je bedrijf kan betekenen.

Mag ik je ontwerpen lenen?
Ben je fotograaf, videograaf, stylist, etc. en wil je onze ontwerpen lenen? Dat kan! Stuur een e-mail naar info[at]kukka.nl.

PRIVACY

Wat is jullie privacybeleid?
We respecteren je privacy. De informatie die je op de website achterlaat, wordt alleen gebruikt voor het afhandelen en verzenden van je bestelling en (indien gewenst) om je op de hoogte te houden over Kukka. Klik op hier voor ons volledige privacybeleid.

Staat je vraag er niet bij?
Stuur een e-mail naar shop[at]kukka.nl.

Onze klantenservice is bereikbaar op ma, di, do, vr van 10:00 – 17:00 CE(S)T.